På kurset arbejdes der med de tekniske løsninger, der kan bidrage til optimering af arbejdsprocesser vedrørende firmaets e-business løsning. Eksempelvis bedre vedligeholdelse af CMS systemer eller valg af netbaserede applikationer som led i firmaets online opdateringer.
Målgruppe: Målgruppen for kurset er virksomhedsejere og ansatte i handels- og serviceerhvervet som vil starte eller udvide sit firma med e-forretning eller som ønsker at forbedre de eksisterende e-løsninger.Kurset er målrettet til amu-målgruppen, til medarbejdere der arbejder dagligt med salg og service, kommunikation og markedsføring.
Beskrivelse:
Deltageren kender de grundlæggende principper i et CMS administrationssystem (Content Management System) og kan bruge programmet i forbindelse med organisering og fletning af virksomhedens site's og systemer. Deltageren kan desuden vedligeholde administrationssystemet for optimering af firmaets e-business løsning.
Deltageren kan opdatere vareinformationer i firmaets administrationssystem, som ligger til grund for online varepræsentationen og salgsplanlægningen.
Deltageren kan ligeledes opdatere firmaets profil og forretningskoncept på Internettet via CMS administrationssystemet eller via manuel redigering af html-sider.
Deltageren kan anvende web-statistikker og publicere disse på måde, som er tilpasset virksomheden. Deltageren kan desuden præsentere opfølgnings-rapporter og salgsstatistikker ved at behandle de data, som opsamles elektronisk efter en markedsføringsindsats.