Deltageren kan forholde sig til rengøringsfagets historie, branchens karakteristika og indsigt i rengøringsfagligheden, aktuelle udfordringer i faget, arbejdets organisering herunder overenskomster og den danske model.Deltageren kan forholde sig til kommunikationens og samspillets betydning, medvirke til at forebygge konflikter, anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter og kan skelne mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd.
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen er rettet mod rengøringsassistenter.
Beskrivelse:
Efter endt uddannelse kan deltageren:
I forbindelse med samspil i rengøringsbranchens fortid, nutid og fremtid
Forholde sig til rengøringsfagets historie gennem tiderne
Forholde sig til rengøringsbranchens karakteristika og indsigt i rengøringsfagligheden
Forholde sig til de vigtigste aktuelle udfordringer i faget
Undersøge arbejdets organisering herunder overenskomster og den danske model
I forbindelse med kommunikation og konflikthåndtering:
Kommunikere forståeligt og hensigtsmæssigt både mundtligt og gennem IT med kunder, ledere og kollegaer
Forholde sig til kommunikationens og samspillets betydning og medvirke til at forebygge konflikter
Anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller
Skelne mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd