Efter uddannelsen kan deltageren vurdere relevansen i anvendelsen af sociale medier i detailhandlen. Deltageren kan bruge sociale medier til at udveksle informationer, nyheder og dele viden imellem medarbejderne og kunderne.
Sociale medier (SoMe) fylder mere og mere i kommunikationen mellem virksomheder og kunder. Det giver nye muligheder og stiller nye krav.
Med kurset ”sociale medier som kommunikationskanal i detail” får du grundlæggende kendskab til SoMe. Du får inspiration og gode råd til, hvordan du kan styrke din kontakt med kunderne og således bruge SoMe aktivt i din salgsstrategi.
Kurset er for dig, som er startet på at bruge SoMe som salgskanal, men stadig er ny, når det gælder kontakt med kunderne på fx Facebook. Eller for dig, som gerne vil i gang med at skabe indhold på de sociale medier, men lige mangler et kick til at springe ud i det.
Kurset henvender sig også til dig, som bare gerne vil lære noget om, hvordan man professionelt bruger SoMe som salgskanal/redskab for at kunne bidrage med denne viden til en kommende arbejdsgiver.
På kurset kommer du fx til at arbejde med:
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.
Beskrivelse:
Deltageren har kendskab til forskellige sociale medier.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til kunderne.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.